פרקליט המדינה מטיל פצצה: "בוחן מידע מטריד בעניינו של מנדלבליט"

איתי גדסי 2 Comment on פרקליט המדינה מטיל פצצה: "בוחן מידע מטריד בעניינו של מנדלבליט"

לאחר ההתקפה של היועמ"ש כנגד פרקליט המדינה – מגיב פרקליט המדינה וחושף מידע דרמטי, "לפני החג הגיעה ללשכתי פנייה מעיתונאי, העוסקת בעניינו של אביחי מנדלבליט. מהחומר עלתה לכאורה תמונה מדאיגה" | שר המשפטים: "לא פגשתי הרבה פרקליטים ישרים, הגונים,ומקצועיים כמו דן אלדד"

Attorney-General Avichai Mandelblit attends a farewell ceremony from Justice Minister Ayelet Shaked, at the Ministry of Justice offices in Jerusalem on June 4, 2019. Photo by Hadas Parush/Flash90 *** Local Caption *** ??? ????? ???? ??????? ????? ??? ??? ??????? ????? ???????? צילום: פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on בשורה קשה: שני לוחמים במילואים נפלו בלחימה בעזה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דרמה במערכת המשפט והפקידות: לאחר הודעתו הקשה של היועמ"ש אביחי מנדלבליט כנגד פרקליט המדינה דן אלדר, בו קובע כי התנהלותו לקויה מבחינה ערכית, מוסרית וניהולית. והודיע כי יש לסיים את תפקידו בהקדם. ההודעה של היועמ"ש גרמה לסערה במערכת הפוליטית והמשפטית.

פרקליט המדינה דן אלדד הגיב בחריפות להודעתו של מנדלבליט. שעל פיה משתמע כי ההחלטה של מנדלבליט לסיים את הקריירה של אלדד, באה בגלל שהחליט לבדוק מידע בעניינו של מנדלבליט.

בהודעת פרקליט המדינה נכתב: "אמון הציבור במערכת המשפט חשוב מכבודי האישי. על כן, תגובתי, בשלב זה, מצומצמת. בהמשך אגיב לכל טענה, חסרת שחר ככל שתהיה, גם אם היא נכתבה לצערי על ידי היועץ המשפטי לממשלה".

וכך מתאר אלדד את הסיבה בגינה ביקש מנדלבליט לסיים את תפקידו של אלדד במהירות האפשרית: "לפני החג הגיעה ללשכתי פנייה מעיתונאי, העוסקת בעניינו של אביחי מנדלבליט. כדי שאוכל להשיב לפנייה ביקשתי לבחון את החומר הקיים מהעבר בנושא זה בלשכת פרקליט המדינה. מהחומר עלתה לכאורה תמונה מדאיגה בכל הנוגע לטיפול בעניינו של מנדלבליט".

פרקליט המדינה מוסיף, "בימים האחרונים עדכנתי את הגורמים הרלוונטיים בדבר כוונתי להעמיק חקר בנושא בטרם אשיב לפנייה".

פרקליט המדינה מטיל פצצה ואומר מפורשות: "אין לי ספק באשר למניעים לבחירה בניסוח האלים והמסולף כלפי. מהיום הראשון למילוי המקום עשה אביחי מנדלבליט כל דבר אפשרי על מנת לחבל בעבודתי, ולהפריע לתפקודי התקין".

"כעת הוא מלין על תוצאות התנהלותו שלו" קובע פרקליט המדינה ומוסיף, כי "העובדה שנודע לי על המכתב מהתקשורת, אומרת הכל. היא מלמדת מי פועל ביושרה, ענייניות ודרך ארץ, ומי לא".

פרקליט המדינה מבהיר ליועמ"ש, "אף גורם לא הרתיע אותי מעולם מלבצע את שליחותי בפרקליטות ללא מורא וללא משוא פנים, וכך יהיה גם בהמשך".

שר המשפטים אמיר אוחנה כתב לאחר תגובת פרקליט המדינה: "לא פגשתי הרבה פרקליטים ישרים, הגונים, ערכיים ומקצועיים כמו דן אלדד". אוחנה הוסיף, "פרקליט שלא חשש להתווכח איתי כשמצא לנכון (למשל סביב ו' הבדיקה שהקמתי למח"ש) – אך שגם הכיר בחשיבות התיקון והבדיקה העצמית של מערכת המשפט ושל הפרקליטות" שר משפטים הוסיף, "מערכת המשפט מתעקשת לחרב את מעט האמון הציבורי שעוד נותר בה".

מכתבו של מנדלבליט לנציב שירות המדינה:



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    מגעיל. מי שהסתיר פגישות ותידרוכים עם עיתונאים כמו דנה וייס (באמצע חקירות פוליטיות) זה מנדלבליט. הוא הסתיר מעיני הציבור ולא רשם כנדרש ביומניו. מי שמתעקש שלא לחשוף את תיק הרפז זה ג"כ מנדלבליט. אין ספק כי יש מידע יותר ממטריד באשר למנדלבליט.

  2. 1

    אחלה דן אלדד.
    עכשיו כולם יבינו למה היועמ"ש אץ רץ אל שלושת כתבי האישום על נתניהו. שי ניצן הניח אקדח על השולחן, והיועמ"ש לא היה יכול לסרב.
    ב"ה הוא סיים את תפקידו, וקיבלנו איש ישר שבודק את הענין הנוראי הזה.